Super FOODS czyli żywność nadzwyczajna

SUPERFOODS TO PRODUKTY, KTÓRE ZAWIERAJĄ SZCZEGÓLNE WŁAŚCIWOŚCI ODŻYWCZE, TAKIE JAK WITAMINY, MINERAŁY I ANTYOKSYDANTY. MAJĄ DOSKONAŁY WPŁYW NA NASZ ORGANIZM. KTÓRE PRODUKTY ZASŁUGUJĄ NA TO ZASZCZYTNE MIANO? WBREW POZOROM CZĘSTO SĄ TO ARTYKUŁY DOSKONALE NAM ZNANE, PO KTÓRE WARTO SIĘGAĆ W KUCHNI JAK NAJCZĘŚCIEJ.

 

KIWI
Duże kiwi zawiera nawet 80 miligramów witaminy C, czyli tyle, ile wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie. Zawiera również witaminy uważane za antyoksydanty oraz witaminy A i E. Chroni przed chorobami układu krwionośnego. Likwiduje również niektóre czynniki prowadzące do chorób nowotworowych. Dzięki zawartości błonnika kiwi usprawnia również pracę jelit, zapobiegając zaparciom.

fit2

JARMUŻ
Ta słynna już odmiana kapusty zawiera sulforafan, mający nie tylko działanie antybakteryjne, ale również niszczący bakterie, które powodują wrzody żołądka. Jarmuż zawiera również chlorofil, który hamuje przemianę zdrowych komórek na nowotworowe. Jest doskonałym źródłem fosforu, magnezu, wapnia i żelaza. W kuchni może służyć np. jako dodatek do zup i koktajli.

fit3

CZOSNEK
Nie bez powodu nazywany naturalnym antybiotykiem. Ma właściwości antybakteryjne i wzmacniające odporność. Pozytywnie wpływa na pracę układu sercowo-naczyniowego, neutralizuje lub całościowo usuwa toksyny z organizmu, zmniejsza poziom cholesterolu i ciśnienia tętniczego krwi, a także ryzyka zakrzepów. Podobne właściwości zawierają również inne warzywa z rodziny cebulowych, w tym por i szczypiorek.

fit4

AWOKADO
Czyli owoc bogaty w witaminy A, C i E, pełniących funkcję przeciwutleniaczy. Awokado zawiera także witaminy B2 i B6, które odpowiadają za regulację pracy układu nerwowego. Za sprawą obecności luteiny, awokado ma również zbawienny wpływ na nasz wzrok. Zawarty w tym niezwykłym owocu kwas oleinowy obniża poziom cholesterolu we krwi, zaś potas pozytywnie wpływa na pracę serca.

fit5

JAGODY GOJI
Zawierają pokaźną listę składników zbawiennych dla organizmu, m.in. witaminy C i E, czyli przeciwutleniacze, a także witaminy z grupy B: B1, B2 i B6. Jagody goji są bogate w minerały: fosfor, cynk, żelazo i miedź oraz aminokwasy egzogenne, czyli takie, których organizm nie wytwarza samodzielnie i które muszą być dostarczane wraz z pożywieniem. Ze względu na właściwości przeciwzapalne jagody goji są niezwykle korzystne dla naszego zdrowia.

fit6

SPIRULINA
Zdrowotne właściwości spiruliny doceniane są od wieków, używali jej już Aztekowie. Zawiera 60% pełnowartościowego białka, stąd bywa nazywana zielonym mięsem. Jest źródłem kwasu gamma linolenowego, który reguluje poziom cholesterolu. Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E oraz żelazo, potas, selen. Przyspiesza metabolizm, więc przyczynia się do redukcji wagi. Za sprawą aminokwasów i nienasyconych kwasów tluszczowych wspomaga pracę mózgu. Spirulinę możesz przyjmować w postaci tabletek lub kupić wersję w proszku i dodawać do koktajlu lub sałatki.

MARIOLA SZOPIŃSKA 

Powrót na górę