BUDDHA BOWL WEGAŃSKA MISKA

NAJPIĘKNIEJSZA MISKA ŚWIATA, CZYLI BUDDHA BOWL, TO PRAWDZIWA KRÓLOWA INSTAGRAMA. MODA NA ZDROWIE DAWNO NIE BYŁA AŻ TAK APETYCZNA. NAPAKOWANE WARTOŚCIOWYMI SMAKOŁYKAMI MISKI TO IDEALNA OPCJA NA PRZEKĄSKĘ. SPRAWDŹ, JAK JĄ SKOMPONOWAĆ.

 

PO PIERWSZE WYGLĄD

Nie od dziś wiadomo, że posiłki najpierw „jemy oczami”, dopiero później zachwycamy się ich walorami smakowymi. Nie wolno oceniać książki po okładce, a ludzi po wyglądzie, ale w przypadku buddha bowl kierowanie się estetyką jest jak najbardziej dozwolone, wręcz wskazane. Wizualna strona wegańskich misek jest równie ważna, jak ta smakowa. W końcu panuje przekonanie, że zdrowa żywność = nudna żywność, a tego typu miseczki są dokładnym zaprzeczeniem tej tezy. Jedno jest pewne – buddha bowls to nowy #foodporn trend, któremu trudno się oprzeć. A co w nich znajdziemy? Tu liczy się wyobraźnia, a wśród przykładowych składników można wyróżnić: ryż, bezglutenowy makaron, algi, kiszonki, awokado, nasiona, orzechy… i o wiele więcej! Jak wykonać #buddhabowl? Wystarczy połączyć kilka rodzajów warzyw (pieczonych lub surowych), dodać #superfoods i przygotować zdrowy dip. Sposobów przyrządzania i podawania jest naprawdę wiele, a Instagram może służyć jako prawdziwa kopalnia inspiracji w tej kwestii.

 

DO IT YOURSELF

Wegańska miska z pieczonymi ziemniakami i pietruszkowym pesto

2 niewielkie ziemniaki pokrojone w paski i posypane ostrą papryką, ½ awokado, garść jarmużu i szpinaku, kiełki, 1/3 puszka ciecierzycy.

Ziemniaki zapiecz w temperaturze 220 stopni, pozostałe składniki pokrój i ułóż w miseczce. Do przygotowania pietruszkowego pesto potrzebne będzie 50 g orzechów ziemnych lub nerkowców, pęczek pietruszki, sok z ½ cytryny, którym skropisz miskę, 2 ząbki czosnku i odrobina wody. Wszystkie składniki dipu należy zblendować.

Wegańska miska z kaszą jęczmienną

By ją przygotować będziesz potrzebować:

50 g ugotowanej kaszy jęczmiennej, 1/3 puszki soczewicy, 2 kiszone ogórki, szparagi, garść świeżego szpinaku, łyżeczka pestek dyni, ¼ główki czerwonej kapusty.

Kaszę wymieszaj z pestkami dyni, soczewicą i pokrojonymi w kostkę ogórkami kiszonymi. Pozostałe składniki ułóż obok siebie.

Wegańska miska z kaszą orkiszową

By cieszyć się jej smakiem przygotuj:

50 g ugotowanej kaszy orkiszowej, kilka suszonych pomidorów, 2 łyżki pestek słonecznika, kiełki, pokrojoną w plasterki, zapieczoną cukinię, ½ awokado, łyżkę hummusu, sok z ½ cytryny, którym skropisz miskę, 1 łyżka oleju z pestek z dyni.

Ugotowaną kaszę wymieszaj z pomidorami, słonecznikiem i olejem z pestek dyni. Pozostałe warzywa pokrój i ułóż, by nabrały estetycznego wyglądu. Całość skrop sokiem z cytryny.

Wegańska miska z tofu

W celu jej wykonania pokrojone w kostkę tofu usmaż (przez ok. 8 min.) na oleju kokosowym, dodając czosnek i starty imbir. Do smaku możesz dodać także miodu i sosu sojowego, a także sezamu, w którym obsmażysz kawałki tofu. Ugotowany ryż i brokuły zestaw w misce z tofu, utartą marchewką i pokrojonym w kostkę szczypiorkiem. 

MARIOLA SZOPIŃSKA

Powrót na górę